Rég volt már jó TD a blogon, és ez nem feltétlenül a szerkesztők hibája. Az utóbbi egy-két évből igazán emlékezetes játékokat csak párat tudnék felsorolni: a Gemcraft Chapter 0 és a Labyrinth, a Kingdom Rush, no meg a Cursed Treasure (+ a Level Pack kiegészítője). Három különböző stílus, és ízlés kérdése, hogy az embernek melyik a kedvence: ebből a háromból nekem egyértelműen a Kingdom Rush az etalon, hangulatos fantasy környezet, háromdés kétésféldés grafika, változatos pályák, és sorolhatnám. Érdekes, de nekem a Gemcraftek annyira nem jöttek be - nem azt mondom, hogy nem jók, csak egyszerűen nekem túl sok bennük a pálya, a különböző játékmód, az ember belepusztul, mire végigviszi az egészet. Ráadásul a hangulatát sem sikerült igazán elkapnom, valahogy a "drágakövekkel lövünk apró színes kukacokra" téma engem nem fogott meg. És akkor ott a harmadik fajta játékstílus, a Cursed Treasure, ami az egyszerűségével és minimalizmusával fogja meg az embert. Na, a Long Way is pont ilyen, akár úgyis mondhatnám, hogy egy újabb Cursed Treasure, vadnyugati környezetben.
A játék grafikája nem egy nagy durranás, ennek ellenére a hangulata engem azonnal magával ragadott. Ez talán a hangeffekteknek is köszönhető: huhogó indiánok, kiabáló banditák, állandó fegyverropogás és halálhörgések kísérik az egyébként szintén nem rossz zenei aláfestést. (Nekem természetesen egy idő után ez is beszaggatott, de itt is le lehet rontani a grafika minőségét hálistennek.)
A játékmenet maga nincs túlbonyolítva, mindössze hatféle karakter (=torony) közül válogathatunk, viszont mindegyiknek van kétféle fejleszthető speciális képessége, ez így már összesen tizenkét toronytípust ad ki, ami bőven elég. Ami talán nem szokványos a fent említett elődökhöz képest, hogy itt nem lehet varázslatokat használni, meteoritokkal bombázni az ellenfelet, ami elsőre lehet, hogy hátránynak tűnik, de szerintem pont ettől lesz nagyobb kihívás a játék - így sokkal több figyelmet kell fordítanunk a halálpontos stratégiára, az embereinknek a megfelelő helyre történő lerakására, illetve a képességek megfelelő ütemben való fejlesztésére. Nekem nagyon tetszett, hogy a pause gombot lenyomva (vagy akár csak simán az egyik fejleszthető emberünkre klikkelve) a játék megáll, és szabadon nyomogathatjuk a skilleket fölfelé, nem kell villámsebességgel elhamarkodott döntéseket hoznunk az ütközet kellős közepén. Ezzel szemben viszont komoly hiba a billentyűparancsok teljes hiánya.
Az ellenfelek típusai ismerősek lesznek más TD-kből, a legszemetebb ellenfél itt is a láthatatlanná váló fajta, csak itt nem ninjának meg varázslónak hívjuk őket, hanem indiánoknak (injun). A megfelelő taktika ellenük itt is a tornyok széthúzása, egy-két sorozatlövő előre, és a nehéztüzérség a végére, illetve a későbbiek folyamán nekünk is lesz indiánunk, aki látja a kis mocskokat (és őmellé állítva a többieket, azok is látni fogják). A másik kellemetlen ellenféltípus a részeg bandita (drunk thug), aki annyira támolyog, hogy nem tudják eltalálni az embereink. Ellenük az elején a vakszerencse, a későbbiek folyamán pedig a robbanószerek (a dinamitos tag) jelentik a megoldást. Vannak bossok is, sajnos őket egy igen egyszerű bug-ot kihasználva - de nevezhetjük trükknek is akár - seperc alatt ki lehet végezni. Persze igazi hardcore td-sek ilyen trükkökhöz nem folyamodnak (vagy ha igen, azt nem vallják be utólag senkinek), a többiek pedig el sem fognak jutni idáig :)
A játék nehézsége egyébként pont jól eltalált, az elején, könnyebb fokozatokon viszonylag egyszerű dolgunk van, sok a sikerélmény, majd fokozatosan bedurvul, az utolsó két pályát HARD fokozatban szinte lehetetlen végigvinni (nekem a legutolsót így nem is sikerült hibátlanul "kivinni", ha valakinek igen, elárulhatná, mi a taktika).
Ami még említésre méltó, hogy az ellopott teheneink nem termelődnek újra a következő pályákon, hanem meg kell vásárolnunk őket megint. Érdemes erre vigyáznunk, sok értékes aranyat pazarolhatunk el így, amit egyébként költhetnénk fegyverekre és egyéb kiegészítőkre.
Mindent összevetve egy nagyon jó kis TD ez, bőven megéri a ráfordított időt, és legalább elfolgaljuk valamivel magunkat, amíg ki nem jön a Kingdom Rush folytatása, vagy egy újabb pályacsomag a Cursed Treasure-höz.
Utolsó kommentek