Munkakerülő kerestetik!

Munkakerülő játékok

Az élet túl rövid és túl sok a flashjáték. A Munkakerülő segít eligazodni, itt minden nap találsz valamit, amivel munka vagy tanulás helyett játszhatsz.

Utolsó kommentek

  • bonesej: There are particular dissertation web-sites through the world wide web to make risk-free apparentl... (2023.06.14. 20:14) Aaaaaaaargh!
  • bonesej: There are particular dissertation web-sites through the world wide web to make risk-free apparentl... (2023.06.14. 20:12) Ugráljunk és gyakjunk pókokat!
  • JamesLaim: There are numerous dissertation online sites on the internet are living grab unsurprisingly identi... (2023.02.16. 12:43) Húzd meg jobban
  • JamesLaim: There are numerous dissertation online sites on the internet are living grab unsurprisingly identi... (2023.02.16. 12:42) Ugráljunk és gyakjunk pókokat!
  • hogede: There are numerous dissertation websites on-line because you additionally obtain obviously stated ... (2022.11.22. 11:10) Legyél te is olimpikon!
  • Utolsó 20

Címkék

5 (1) 8bit (1) addiktív (34) akció (110) amegfejtésbennevanahtmlkódban (1) android (3) angol (12) anti lövegtornyos (1) armorgames (1) asszociációs (3) átváltozós (1) autós (7) autós-kikerülős (1) autóverseny (12) benoke98 (1) besztof (1) betűs (7) billiárd (1) box (2) búcsú (1) celeb (1) click (1) cockieclicker (1) csak 18 éven felülieknek (1) csapat (1) cső (1) cukiság (65) curse (1) dagatt (1) dark (1) darkcolumbo (1) demo (4) disztroj (167) egér+WASD (1) egygombos (6) egyklikkes (15) egyperces (25) elastomania (1) elgondolkodtató (20) elma (1) endless (1) építkezős (7) érdekesség (6) escape room (15) ez kifogott rajtam (3) facebook (4) faltenisz (1) faltörő (1) fantasy (7) fejléc (1) fejlesztős (27) fejtörő (1) figyelemjáték (13) fizetős (1) flipper (2) foci (4) földönkívüli (2) főzőcskézős (2) fps (2) gépelős (6) golyó (1) gonoszpiroscsapatos (1) gyerekeknek (27) háborús (1) hajigálós (20) harcolós (7) helikopteres (1) hidden object (10) horror (10) html (1) húsvét (1) időgyilkos (2) ios (4) istenes (1) jójódenemrossz (1) kajás (1) kaland (72) kalapos (1) kalóz (3) karácsony (8) kártyás (8) kattingatós (5) kémia (1) képregény (1) kereskedős (3) kétgombos (1) kincses (1) king (1) királylány (1) kísérletezős (4) kockajáték (1) könnyenmeghalós (1) kovács (1) középkor (2) közlemény (21) közösség (12) kretén (37) különbségkereső (18) kvíz (6) labda (1) labirintus (2) láncreakció (4) letöltős (2) levelup (1) (1) logikai (375) logisztikai (8) lovag (1) lövegtornyos (43) lövöldözős (128) ludum dare (4) macis (1) magyar (20) mahjong (1) mario (5) mászkálós (2) meghal (1) meghalós (1) memória (4) menedzser (10) mese (1) mesterlövés (2) mesterlövész (3) minimalista (53) mobil (4) morbid (1) motoros (1) mozi (2) multiplayer (2) mushroom (1) nagymellű (1) négyzetrácsos (1) nemjáték (10) nemszemétparaszt (1) nitrome (19) nosztalgia (9) növesztős (2) nyeremény (5) nyomozós (2) nyugtató (8) oktató (1) olimpia (1) pályázat (12) pixel (6) platform (13) plencvéeszombisjáték (1) poénjáték (3) pointnclick (127) puzzle (1) reklám (1) relax (6) repülő (1) retro (25) ritmusjáték (6) robot (1) rpg (7) rts (1) sandbox (2) sárkányos (1) savetheworld (1) scifi (13) shockwave (2) shooter (1) space (2) sport (13) stratégia (90) streetview (1) sudoku (1) szavazás (3) szemétparaszt (84) széprajz (1) szerencsejáték (2) szerepjáték (9) szimulátor (3) szőke (1) születésnap (12) tank (2) társasjáték (1) tetris (6) torony (1) tűz (1) ugrálós (38) ügyességi (469) újrakezd (1) űrhajó (1) űrhajós (3) várvédő (34) verekedős (7) véres (11) vicces (32) víz (1) warcraft (1) wasd (1) western (3) windowsphone (1) worms (1) zenei (11) zombis (44) zongora (1) Címkefelhő

Cow Defense

Long Way
2012.04.12. 08:00 gibson

Rég volt már jó TD a blogon, és ez nem feltétlenül a szerkesztők hibája. Az utóbbi egy-két évből igazán emlékezetes játékokat csak párat tudnék felsorolni: a Gemcraft Chapter 0 és a Labyrinth, a Kingdom Rush, no meg a Cursed Treasure (+ a Level Pack kiegészítője). Három különböző stílus, és ízlés kérdése, hogy az embernek melyik a kedvence: ebből a háromból nekem egyértelműen a Kingdom Rush az etalon, hangulatos fantasy környezet, háromdés kétésféldés grafika, változatos pályák, és sorolhatnám. Érdekes, de nekem a Gemcraftek annyira nem jöttek be - nem azt mondom, hogy nem jók, csak egyszerűen nekem túl sok bennük a pálya, a különböző játékmód, az ember belepusztul, mire végigviszi az egészet. Ráadásul a hangulatát sem sikerült igazán elkapnom, valahogy a "drágakövekkel lövünk apró színes kukacokra" téma engem nem fogott meg. És akkor ott a harmadik fajta játékstílus, a Cursed Treasure, ami az egyszerűségével és minimalizmusával fogja meg az embert. Na, a Long Way is pont ilyen, akár úgyis mondhatnám, hogy egy újabb Cursed Treasure, vadnyugati környezetben.


A játék grafikája nem egy nagy durranás, ennek ellenére a hangulata engem azonnal magával ragadott. Ez talán a hangeffekteknek is köszönhető: huhogó indiánok, kiabáló banditák, állandó fegyverropogás és halálhörgések kísérik az egyébként szintén nem rossz zenei aláfestést. (Nekem természetesen egy idő után ez is beszaggatott, de itt is le lehet rontani a grafika minőségét hálistennek.)
A játékmenet maga nincs túlbonyolítva, mindössze hatféle karakter (=torony) közül válogathatunk, viszont mindegyiknek van kétféle fejleszthető speciális képessége, ez így már összesen tizenkét toronytípust ad ki, ami bőven elég. Ami talán nem szokványos a fent említett elődökhöz képest, hogy itt nem lehet varázslatokat használni, meteoritokkal bombázni az ellenfelet, ami elsőre lehet, hogy hátránynak tűnik, de szerintem pont ettől lesz nagyobb kihívás a játék - így sokkal több figyelmet kell fordítanunk a halálpontos stratégiára, az embereinknek a megfelelő helyre történő lerakására, illetve a képességek megfelelő ütemben való fejlesztésére. Nekem nagyon tetszett, hogy a pause gombot lenyomva (vagy akár csak simán az egyik fejleszthető emberünkre klikkelve) a játék megáll, és szabadon nyomogathatjuk a skilleket fölfelé, nem kell villámsebességgel elhamarkodott döntéseket hoznunk az ütközet kellős közepén. Ezzel szemben viszont komoly hiba a billentyűparancsok teljes hiánya.
Az ellenfelek típusai ismerősek lesznek más TD-kből, a legszemetebb ellenfél itt is a láthatatlanná váló fajta, csak itt nem ninjának meg varázslónak hívjuk őket, hanem indiánoknak (injun). A megfelelő taktika ellenük itt is a tornyok széthúzása, egy-két sorozatlövő előre, és a nehéztüzérség a végére, illetve a későbbiek folyamán nekünk is lesz indiánunk, aki látja a kis mocskokat (és őmellé állítva a többieket, azok is látni fogják). A másik kellemetlen ellenféltípus a részeg bandita (drunk thug), aki annyira támolyog, hogy nem tudják eltalálni az embereink. Ellenük az elején a vakszerencse, a későbbiek folyamán pedig a robbanószerek (a dinamitos tag) jelentik a megoldást. Vannak bossok is, sajnos őket egy igen egyszerű bug-ot kihasználva - de nevezhetjük trükknek is akár - seperc alatt ki lehet végezni. Persze igazi hardcore td-sek ilyen trükkökhöz nem folyamodnak (vagy ha igen, azt nem vallják be utólag senkinek), a többiek pedig el sem fognak jutni idáig :)
A játék nehézsége egyébként pont jól eltalált, az elején, könnyebb fokozatokon viszonylag egyszerű dolgunk van, sok a sikerélmény, majd fokozatosan bedurvul, az utolsó két pályát HARD fokozatban szinte lehetetlen végigvinni (nekem a legutolsót így nem is sikerült hibátlanul "kivinni", ha valakinek igen, elárulhatná, mi a taktika).
Ami még említésre méltó, hogy az ellopott teheneink nem termelődnek újra a következő pályákon, hanem meg kell vásárolnunk őket megint. Érdemes erre vigyáznunk, sok értékes aranyat pazarolhatunk el így, amit egyébként költhetnénk fegyverekre és egyéb kiegészítőkre.
Mindent összevetve egy nagyon jó kis TD ez, bőven megéri a ráfordított időt, és legalább elfolgaljuk valamivel magunkat, amíg ki nem jön a Kingdom Rush folytatása, vagy egy újabb pályacsomag a Cursed Treasure-höz.

Szerintünk: (4/5)
Szerintetek: (4/5)

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr504381828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MeIkon 2012.04.12. 13:12:09

A gemcraft chapter zero kegyetlen jó, csak sajnos jó pár hónapnyi játék után lehalt a gépem és buktam az egészet, újra kezdéshez nem volt már kedvem. A Labyrinth nekem már nem jött be.

Mellesleg a Kingdom rush nem 3d-s. :)

gibson 2012.04.12. 13:44:04

@MeIkon: akkor hogy mondjuk, 2,5d-s? Vagy izometrikus? :) Van erre valami szakkifejezés, csak nem jutott eszembe.

MeIkon 2012.04.12. 14:10:32

2,5d? oO
Az egy 2d-s játék, spriteok vannak benne, a 3d-s játékokban polygonok vannak, én abban egyet sem láttam.

gibson 2012.04.12. 14:44:30

@MeIkon: én arra gondolok, hogy a környezetet nem két dimenzióban, hanem háromban jeleníti meg, azaz, hogy van magassága is a dolgoknak. Magyarul, itt egy négyzet helyett egy kockát látsz gyakorlatilag. Hogy sprite, fanta, vagy polygon van-e benne több, ez egy kurva jó kérdés :)

MeIkon 2012.04.12. 15:16:41

Csak azért, mert nem felül vagy oldalnézetes egy játék, még nem lesz 3d-s.

gibson 2012.04.12. 15:42:10

@MeIkon: értem amit mondasz, most mondod harmadszor. Kérdeztem is, hogy akkor szerinted hogy mondjuk ezeket a fajta, felülről-oldalról nézett játékokat? Esküszöm, kijavítom, ha mondasz egy jobb definíciót.

gibson 2012.04.12. 16:05:38

A 2,5d lesz a jó megoldás szerintem: en.wikipedia.org/wiki/2.5D

Bálintka. 2012.04.12. 20:21:58

tökéletes a 2,5D. Esetleg kínai3D, 2D+, 3Din2D, >2D.

Gyönyörű a leírás.

K0cka 2012.04.12. 20:47:02

Az elején kell nagyon jól elhelyezni őket, aztán nem olyan nehéz. Egyetlen gondom, hogy kicsit keveset kapunk az ellenfelekért. A lopakodósokat rühellem.:[

Csokáv 2012.04.12. 21:31:06

Régen izometrikusnak hívtuk ezeket. The last ninja, Head over Heels, ilyesmi. :)

TH 2012.04.12. 22:17:13

Egész kellemes a játék.
És nekem mindegy, hány D-snek hívod a kingdom rusht ;-) (viszont én is izometrikusnak ismerem)

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.04.13. 08:16:26

Azt hittem már nem lehet újat mutatni TD témában. És igazából nem is mutatott nagyon újat, mégis elcsesztem vele helyből 5 órát.

MeIkon 2012.04.13. 11:24:58

@gibson: 2d-snek mondjuk a 2d-s játékokat.

gibson 2012.04.13. 11:49:37

@MeIkon: a Kingdom Rush nem két dés, olvasd el, amit linkeltem.

TH 2012.04.13. 11:51:34

@MeIkon: mivel nem sima felülnézetes, ezért nincs igazad, de ha igazad lenne, akkor mi van? Érdemes ezen ennyit rugózni?

gibson 2012.04.13. 12:24:51

@TH: nem hiszem, hogy meg fogjuk tudni győzni :) (Én egyébként szívesen elvitatkozgatok bárkivel bármiről, ha az a vita konstruktív, és észérvekkel próbálnak meggyőzni. Valahol erről (is) szól(na) ez a kommentelés, az érvek, vélemények ütköztetésére.)

TH 2012.04.13. 12:26:24

@gibson: akkor lezárom a vitát azzal, hogy minden játék 2d-s, ahol a kép nem nyúlik ki a képernyő síkjából. :-)

gibson 2012.04.13. 12:39:20

@TH: elfogadom. tudnám még tovább fokozni, mert tulajdonképpen a 3D-s mozi is csak két dimenziós, csak háromnak LÁTOD, de inkább hagyjuk tényleg :)

TH 2012.04.13. 12:40:01

@gibson: természetesen, egy gagyi szemüvegtől nem lesz valódi a 3d, ez nem is kérdés. ;-)

narghil 2012.04.13. 13:18:27

Ez a játék 3D-s, mert 2 tér- és 1 idődimenzióban játszható. >:)=)

MeIkon 2012.04.14. 14:43:45

"mivel nem sima felülnézetes, ezért nincs igazad"

Most komolyan, mi köze van a nézetnek ahhoz, hogy hány D-s egy játék? Mellesleg: 2 irányba lehet mozogni, nincs benne semmilyen szempontból a 3. dimenzió, grafikailag meg végképp. Anno mondjuk egy Doom, vagy Heretic sem volt 3d-s, de az legalább megpróbált úgy kinézni, tehát esetleg arra lehetne mondani, hogy 2,5D. De igazából a 2,5D inkább mondjuk egy Ragnarok onlinera illik, amiben 3d-s világban vannak 2d-s egységek. Itt 2d-s világban 2d-s minden.

MeIkon 2012.04.14. 14:45:42

Tájékoztatásképp: 3d-s játékok esetén valós időben húzza rá a textúrát a modellekre illetve számolja a vázat, míg 2d-s játék esetén csak a képeket cserélgeti (mint itt).

gibson 2012.04.14. 15:07:50

@MeIkon: édes istenem, látom, nem tudsz lepattani a témáról :) Ami nem lenne baj, ha igazad lenne, de nincs. Ott a wikipédiás cikk, amit linkeltem, talán el kéne olvasni. Látom, lusta vagy hozzá, így kiemelem neked a lényeget:

"2.5D ("two-and-a-half-dimensional"), 3/4 perspective and pseudo-3D are terms used to describe either:
2D graphical projections and techniques which cause a series of images or scenes to fake or appear to be three-dimensional (3D) when in fact they are not, or
gameplay in an otherwise three-dimensional video game that is restricted to a two-dimensional plane."

Semmi köze ennek a textúrákhoz, hogy milyen valós időben mire mit húz rá, értsd már meg. A Pacman két dimenziós, a Quake három dimenziós. Eközött van a 2,5 dimenziós játék, ami vagy attól két és fél dimenziós, hogy két dimenziós képekből próbálnak előállítani 3 dimenziós érzetet, vagy attól, hogy egy amúgy három dimenziós világban csak két dimenzióban mozog a karaktered.
Másnéven izometrikus grafikának is hívjuk ezeket, amit szintén a legelső kommentemben, amikor reagáltam rád, leírtam. Erről is kapsz egy wiki-cikket, bár gondolom ezt sem fogod elolvasni:

en.wikipedia.org/wiki/Isometric_graphics_in_video_games

Végezetül pedig egy pár izometrikus nézetű játék kigyűtjve (ott a Kingdom Rush is közöttük, csak jelzem):

www.area7games.com/tag/isometric/

nyauuuuu 2012.04.14. 15:17:55

Nem hagynátok már abba? Szerintem uncsi.

gibson 2012.04.14. 15:25:18

@nyauuuuu: részemről befejeztem, kifogytam az érvekből, és őszintén szólva fáradok is :)
süti beállítások módosítása