Az utóbbi időben reneszánszukat élik a blogon a szemétparaszt platformerek, és ha már ez a helyzet, nem venném a lelkemre, hogy kimaradjon a sorból a Raider. Akinek ismerős a MARDEK sorozat vagy a Clarence, már sejti, mire számíthat: a SNES-esre pixelesített grafika (de csak az előtérben... a háttér sokkal letisztultabb) és a remek zene minden eddig megjelent Pseudolonewolf-játéknál alap. A játékmenet három egyszerű műveletből áll: ugrálunk, lövünk és suhintunk a kardunkkal - mint minden rendes platformjátékban. Igen ám, de a SNES-mánia rányomta a bélyegét a nehézségre is, úgyhogy aki nem "Beginner" fokozaton tolja, igencsak meg fog szenvedni azzal, hogy egyáltalán eljusson a pálya végi főellenségig, hát még hogy le is győzze. Aki viszont a műfaj szerelmese, annak hajrá, cél az S rank, és ha az megvan, van ám második rész is, ami egy picivel még nehezebb...
A kincsvadász magányossága
Raider
9 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr415481851
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vince05 2013.08.29. 15:06:50
A platformjátékok 95%-ában beváltak a hagyományos kezelési módszerek (billentyűk). Ez itt ezeket teljesen felrúgja, ráadásul teljesen öncélúan, sőt, célszerűtlenül.
Az még megemészthető, hogy külön gomb van a létrán felfelé mászásra és az ugrásra, viszont hogy a létra tetején miért kell a másik gombbal ugrani, miért nem lehet róla simán oldalra lejönni, az nagy kérdés.
Másik létrára átugrásnál el kell engedni közben a felfele mászó gombot - miért is kellett ezt bevezetni?
De a "rövid ugrás létrák között" gomb kombináció (Shift-A) verte ki nálam a biztosítékot.
Szóval mászol felfele a létrán a felnyíllal, közben ugrasz a szomszéd létrára a jobbnyíl + Shift-A-val.
A létra tetejére érve meg nem tudod lelőni a vele egy szinten levő ellenséget, mert nem lehet teljesen a létra tetejéig mászni: le kell ugrani róla. Vagyis felfele mászol felnyíllal, a megfelelő oldalra fordulsz jobb/bal nyíllal, ugrasz "A"-val, majd lősz D-vel. Roppant intuitív! És ez a tutorial pályán, nem a nyolcadik fő boss trükkös kinyírásakor.
(A billentyűk átdefiniálása nem sokat segít a helyzeten.)
Az még megemészthető, hogy külön gomb van a létrán felfelé mászásra és az ugrásra, viszont hogy a létra tetején miért kell a másik gombbal ugrani, miért nem lehet róla simán oldalra lejönni, az nagy kérdés.
Másik létrára átugrásnál el kell engedni közben a felfele mászó gombot - miért is kellett ezt bevezetni?
De a "rövid ugrás létrák között" gomb kombináció (Shift-A) verte ki nálam a biztosítékot.
Szóval mászol felfele a létrán a felnyíllal, közben ugrasz a szomszéd létrára a jobbnyíl + Shift-A-val.
A létra tetejére érve meg nem tudod lelőni a vele egy szinten levő ellenséget, mert nem lehet teljesen a létra tetejéig mászni: le kell ugrani róla. Vagyis felfele mászol felnyíllal, a megfelelő oldalra fordulsz jobb/bal nyíllal, ugrasz "A"-val, majd lősz D-vel. Roppant intuitív! És ez a tutorial pályán, nem a nyolcadik fő boss trükkös kinyírásakor.
(A billentyűk átdefiniálása nem sokat segít a helyzeten.)
Wiz · http://munkakerulo.blog.hu/ 2013.08.29. 15:19:55
@vince05:
- Akkor fogod meg a létrát, amikor lenyomod a felfele mászás gombot, tehát bármikor elengedheted, csak a másik létrára felkapaszkodáskor nyomd le újra. (Az valóban nem logikus, hogy a lefele nyíllal nem lehet a létrákat megfogni, a rövid ugrásoknál baromi jól jönne.)
- Létráról lőni nemcsak a tetején, sehol nem tudsz, mert épp kapaszkodsz. (Éppen ezért tény, hogy a létra tetejére érve HA van ott platform, akkor át kellene raknia a platformra, mert mi a bánatba kapaszkodsz mégis.) Létráról lőni csak úgy lehet, hogy ugrasz, lősz, visszakapaszkodsz. Elfelejtettem volna mondani, hogy szemétparaszt? :)
- Ha egy ellenség elérhető, azt egyébként is mindig karddal érdemes agyoncsapni, a blasterrel túl sokáig tart.
- A Shift-A ilyen utólagosan belerakott könnyítés, eredetileg nem volt benne, csak sokan nyígtak, hogy nem tudnak rövid A-t nyomni. Simán meg lehet csinálni Shift nélkül is.
- Akkor fogod meg a létrát, amikor lenyomod a felfele mászás gombot, tehát bármikor elengedheted, csak a másik létrára felkapaszkodáskor nyomd le újra. (Az valóban nem logikus, hogy a lefele nyíllal nem lehet a létrákat megfogni, a rövid ugrásoknál baromi jól jönne.)
- Létráról lőni nemcsak a tetején, sehol nem tudsz, mert épp kapaszkodsz. (Éppen ezért tény, hogy a létra tetejére érve HA van ott platform, akkor át kellene raknia a platformra, mert mi a bánatba kapaszkodsz mégis.) Létráról lőni csak úgy lehet, hogy ugrasz, lősz, visszakapaszkodsz. Elfelejtettem volna mondani, hogy szemétparaszt? :)
- Ha egy ellenség elérhető, azt egyébként is mindig karddal érdemes agyoncsapni, a blasterrel túl sokáig tart.
- A Shift-A ilyen utólagosan belerakott könnyítés, eredetileg nem volt benne, csak sokan nyígtak, hogy nem tudnak rövid A-t nyomni. Simán meg lehet csinálni Shift nélkül is.
vince05 2013.08.29. 15:30:30
Értem, hogy meg lehet magyarázni, lehet, hogy logikus is az egész. Csak cseppet sem intuitív.
Wiz · http://munkakerulo.blog.hu/ 2013.08.29. 16:30:01
@vince05: intuitívnak éppen én sem nevezném, csak azzal az állításoddal nem értettem egyet, hogy "öncélúan". Ha ugrani, lőni, kardozni és mászni is akarsz tudni, ahhoz ennyi gomb muszáj - éppen ezért találod úgy, hogy az átdefiniálás sem segít a helyzeten.
bufesrac 2013.08.30. 10:50:05
Érdekes, h vince05 pont ugyanazt a problémát fogalmazta meg, ami nekem is egyből felmerült a tutorial pályán, mikor létrákon kellett ugrálni shift+A kombóval. Én annál a résznél be is zártam a böngészőt. :)
PierP. 2013.09.15. 13:22:19
Nem emlékszem rá, hogy valaha feladtam volna egy játékot a tutorial pályán. Itt megtörtént, ezúton gratulálok a játék készítőinek!
nemjogasz 2013.09.21. 20:33:56
Nem annyira szemétparaszt, mintamilyennek elsőre tűnik, csak éppen nem az az 5 perces játék, bár ezt írja is a gameinfoban. Kb. olyan, mint a Prince of Persia volt: elsőre lehetetlennek tűnik megcsinálni, de ha már párszor végignyomtad az adott szintet, és rájöttél a trükkjére, akkor tök könnyű. Mondjuk ebben tényleg szemétparaszt, mert elég sok néhánypixelen múló ugrás meg tizedmásodpercre kiszámított ütem van benne. Na meg a boss fight, arra rámegy vagy 30 élet, mire az összes támadásánál pixelre pontosan tudod, hova kell ugrani. De szerintem ettől függetlenül jó.
nemjogasz 2013.09.21. 20:37:05
ja és lehet a létrán kapaszkodva is lőni. legalábbis mostmár.
Utolsó kommentek