Aki zsigerből rühelli a tower defense (aka. lövegtornyos) játékokat, nyugodtan zárja be a böngészőablakot, most ugyanis a műfaj egyik (ha nem a) legjobb szériája, a Gemcraft sorozat újabb darabjáról lesz szó. Emlékeztetőül: az első és második részről volt szó az előző blogban, az alkotóval, Hargitai Petivel pedig hosszú interjút is készítettem két éve – merthogy a Gemcraft magyar játék, online nemzeti büszkeségünk.
Az új játék neve Gemcraft Labyrinth, és egyelőre csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy wow. Az előző résztől is teljesen le voltam nyűgözve, de ez... wow. A műfaj egyik nagy baja, hogy kicsit egyhangú, amit többek között különböző pályákkal és játékmódokkal szoktak orvosolni a fejlesztők. A Gemcraft Chapter Zero (ami nevével ellentétben a második Gemcraft játék volt) ezen a téren túlteljesített tucatnyi játékmódjával és 78 pályájával. A Labyrinth viszont erre is rátromfolt: a játékosnak egy 13*13-as négyzethálót kell felderítenie, ami bizony 169 pályát jelent. A teljesített pályákból egy labirintus rajzolódik ki, amin vannak különleges négyzetek is (titkos pályák, feltöltendő varázsizék, stb.), az újrajátszhatóságról pedig még több állítgatható lehetőség gondoskodik. A játékmenetbe is kerültek új dolgok, én legalábbis nem emlékszem a korábbi részekből a "bányászható" manaforrásokra és a nagy ritkán felbukkanó repülő lényekre. Egyelőre 50 pályán vagyok túl, és biztosan okoz még meglepetést a játék, de már most is magabiztosan adom neki az ötöst.
És még egy fontos dolog: ugyan a játék ingyenes része is több hétre elegendő munkakerülést rejt, ennek a Gemcraft epizódnak van már prémium változata is (néhány új fejlesztési lehetőség, pálya és képzettségpont érhető el általa). Mindenkit bátorítok arra, hogy megvegye, mert ezzel Petit támogatjuk. Kemény 4,95 dollár, nekem kerek ezer forintot vont le a számlámról – egy Gemcraft-rajongótól ez a legkevesebb, amit Péter megérdemel a sok-sok önfeledten eljátszott munkaóráért.
Utolsó kommentek