A Protector első két része nagyon bejött tower defense (aka. lövegtornyos) műfajban, de a harmadikban már csak magát ismételte a sorozat – világos volt, hogy meg kell újulnia a szériának. Ez a negyedik részben félig-meddig sikerült: a grafikai elemek nem nagyon változtak, a játékmenet viszont átalakult. Most már teljesen a hősökre épül a játék, őket fejleszthetjük, bérelhetjük, lecserélhetjük, sőt varázstárgyakat is adhatunk nekik, amiket portyázás közben szerezhetünk. Az – egy idő után már több szálon futó – fő küldetések mellett mindig akad pár mellékküldetés, amin kicsit feltápolhatjuk magunkat, pénzt és xp-t gyűjthetünk. Az xp-ből nyilván képességeinket fejleszthetjük (a csatákban részt vevő hőseinkét, és saját magunkét mint fő hadvezérét is), a pénzen meg új hősöket bérelhetünk, tárgyakat vehetünk vagy expedíciót indíthatunk egy-egy ritka varázstárgy után. Mindig találni benne egy kis sikerélményt, és valahogy a fejlődési rendszere is kiegyensúlyozottabb, mint az elődnél volt – szerintem a sorozat legjobb darabja.
[alternatív link]
A Protector IV méltó régi nagy híréhez
Protector IV
Címkék: stratégia lövegtornyos
28 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr572113509
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
aDoayen@HWSW 2010.06.28. 09:09:31
annyi hiányosság azért van benne, hogy a protectopedia az csak mese habbal és csak kipróbálás után lehet rájönni, hogy mi mit csinál, mi hogy működik. a sebzések még hagyján, de a spéci képességek hatását max érezni lehet. oké h a fejlesztésnél látom h mondjuk ,2 mp-vel több lassítás, de az nem, hogy eredetileg mennyi volt stb...
a hősöknél pedig mellé lehet fogni, mert nem tudod előre, hogy melyik hogy fog működni. a skillek közül pedig nem láttam annyira sok értelmét túl sokat fejlesztgetni. a ranged/sword/magic skill mellett a specialism vagy az elemental ha fel van húzva, akkor túl erős lesz a hős, a diplomácia szerű skillekre nem érdemes gyúrni, vegyesen hibridben pedig végképp nem. a boltokban könnyű megvenni a +sok akármit adó tárgyakat, azzal még jobb a szitu.
+1 az elemental changerrel gyakorlatilag túl könnyű lett, mert három erősre fejlesztett hőssel végig lehet darálni az egészet, csak mindig át kell állítani a megfelelő elemre
a hősöknél pedig mellé lehet fogni, mert nem tudod előre, hogy melyik hogy fog működni. a skillek közül pedig nem láttam annyira sok értelmét túl sokat fejlesztgetni. a ranged/sword/magic skill mellett a specialism vagy az elemental ha fel van húzva, akkor túl erős lesz a hős, a diplomácia szerű skillekre nem érdemes gyúrni, vegyesen hibridben pedig végképp nem. a boltokban könnyű megvenni a +sok akármit adó tárgyakat, azzal még jobb a szitu.
+1 az elemental changerrel gyakorlatilag túl könnyű lett, mert három erősre fejlesztett hőssel végig lehet darálni az egészet, csak mindig át kell állítani a megfelelő elemre
aDoayen@HWSW 2010.06.28. 09:10:23
egyébként persze behúzós, mint a korábbiak. imádom :)
paráznabillegető 2010.06.28. 10:16:10
sajnos elég sablonos lett még így is.
az elején hero-wisdomra érdemes tolni mindent, az eszcájgnál is csak erre figyelni, és akkor pörög az XP, mint állat. fővonal szintén wisdom, néha leadership, egy két jópofa hős miatt. mikorra a hero-wisdom kimaxolódik, addigra már a shopban lehet olyan kemény artifactokat venni, hogy két-három tulajdonságot is növel legalább öttel.
onnantól aztán tactic, hogy az egységek gyorsabban lépjenek szintet.
és kész, már szinte a szín sem számít, hogy mi ellen mennek...
unalmas lesz.
ja, van az jones gyerek északkeleten, annak mi értelme ebben a formában? kimaxolvan őt is elküldtem kalandozni, kurvaszar tárgyakkal tért vissza, tiszta pénzkidobás.
az elején hero-wisdomra érdemes tolni mindent, az eszcájgnál is csak erre figyelni, és akkor pörög az XP, mint állat. fővonal szintén wisdom, néha leadership, egy két jópofa hős miatt. mikorra a hero-wisdom kimaxolódik, addigra már a shopban lehet olyan kemény artifactokat venni, hogy két-három tulajdonságot is növel legalább öttel.
onnantól aztán tactic, hogy az egységek gyorsabban lépjenek szintet.
és kész, már szinte a szín sem számít, hogy mi ellen mennek...
unalmas lesz.
ja, van az jones gyerek északkeleten, annak mi értelme ebben a formában? kimaxolvan őt is elküldtem kalandozni, kurvaszar tárgyakkal tért vissza, tiszta pénzkidobás.
Kuruc_Lord 2010.06.28. 12:21:10
Imádom :D!Lehet,hogy túl erős hősökkel meg ilyen-olyan tuti stratégiával unalmas lesz a játék de,ha az ember csak úgy JÁTSZIK vele(mindeféle hosszútávú elképzelés nélkül) akkor szerintem hosszútávon is nagyon szórakoztató(nem beszélve a vicces egység nevekről :D).
uff.
uff.
aDoayen@HWSW 2010.06.28. 13:09:20
@Kuruc_Lord: TD-függőként nincs olyan, hogy "csak játszol" :D
bullseye 2010.06.28. 14:18:33
szerintem az egységek szintlépése sokszor nem éri meg (régiekben magasabb szinten übetáposak lettek, most +50% +20% +25% +50%...)
a protectopedia nagy hiánya, hogy nem írja melyik egységnek mi az extrája, így fel kell venni egy csomó hőst, mire kialakul egy jó ranged/mágikus alapcsapat, megfelelő képességekkel.
A tárgyak viszont tutik, element váltás nélkül azért jó sok hős kéne állandóra, Jonesnak meg valszeg minél több cuccát meg kell találni és akkor jobbakat talál..
a protectopedia nagy hiánya, hogy nem írja melyik egységnek mi az extrája, így fel kell venni egy csomó hőst, mire kialakul egy jó ranged/mágikus alapcsapat, megfelelő képességekkel.
A tárgyak viszont tutik, element váltás nélkül azért jó sok hős kéne állandóra, Jonesnak meg valszeg minél több cuccát meg kell találni és akkor jobbakat talál..
SztupY · http://sztupy.hu 2010.06.28. 14:31:47
a protectopedia nagyon gyenge, még az olyan alapdolgok is hiányzik belőle, hogy melyik elementnek mi az ikonja. (persze 1-2 csata után már mindenki tudja, de akkor is)
Tadeusz 2010.06.28. 15:04:36
Hogy lehet új hőst szerezni???
paráznabillegető 2010.06.28. 16:50:03
@bullseye: jones összes cucca megvolt, 300% efficiency. erre hoz nekem ilyet ezresért, hogy: tactic +3, element +2. nabaz.
és ez volt a legjobbja!!!
és ez volt a legjobbja!!!
Andie 2010.06.28. 20:49:21
Én ezt nem értem, valamit rosszul csinálok.
Az első pályán még átmentem, az volt a learning. Mind az 5 ellenfél tüzérzékeny volt, semmi kihivás nem volt a pályában.
De innen képtelen vagyok továbblépni. Tudok menni egy quest pálya felé, itt 10 wave jön, de amikor tömött sorokban érkeznek a patkányok (talán a 4. hullám?) akkor képtelenség kinyirni öket a 3 tüzmage-emmel.
A másik irányba haladva (Jones felé) meg 15 hullám jön, változatos ellenállású szörnyekkel, itt is kb 10 wave-ig tudok kitartani.
Hát oké, hogy egy játéknak kell tartalmaznia kihivást, de hogy 5 perc alatt megutáltassa magát, az már dúrva. Azért tartogathatták volna a nehezét a végére.
Vagy én csinálok valamit rosszul? (az experience pontokat szétosztottam a heroknál, meg fejlesztem a mage-eket is persze)
Az első pályán még átmentem, az volt a learning. Mind az 5 ellenfél tüzérzékeny volt, semmi kihivás nem volt a pályában.
De innen képtelen vagyok továbblépni. Tudok menni egy quest pálya felé, itt 10 wave jön, de amikor tömött sorokban érkeznek a patkányok (talán a 4. hullám?) akkor képtelenség kinyirni öket a 3 tüzmage-emmel.
A másik irányba haladva (Jones felé) meg 15 hullám jön, változatos ellenállású szörnyekkel, itt is kb 10 wave-ig tudok kitartani.
Hát oké, hogy egy játéknak kell tartalmaznia kihivást, de hogy 5 perc alatt megutáltassa magát, az már dúrva. Azért tartogathatták volna a nehezét a végére.
Vagy én csinálok valamit rosszul? (az experience pontokat szétosztottam a heroknál, meg fejlesztem a mage-eket is persze)
kukatr 2010.06.28. 23:05:03
@Andie: én megcsináltam 9 pályát, de utána én is így jártam.:( jön egy hullám, amit soha nem tudok megállítani. újra meg nem fogom játszani a pályákat, hogy nyers erővel végigvigyem.
Andie 2010.06.29. 09:37:52
@kukatr: Akkor megállapodhatunk abban, hogy veszélyesen nehézre sikerült a játék. Jót akartak, aztán szar lett.
Pedig az előző 3 részt végigvittem, igaz az utolsó 4-5 pályát már csak youtubeos guide-dal, de akkoris...
Itt meg már az első pályáknál taktika kell, meg 25x végigjátszani az első 3 pályát, hogy továbbléphessek (mint a gemcraftnál) ?
Ez azért dúrva. Azóta persze továbbjutottam, asszem már az 5. pályán vagyok, de ha sok ilyen szivatós pálya van, asszem feladom.
Pedig az előző 3 részt végigvittem, igaz az utolsó 4-5 pályát már csak youtubeos guide-dal, de akkoris...
Itt meg már az első pályáknál taktika kell, meg 25x végigjátszani az első 3 pályát, hogy továbbléphessek (mint a gemcraftnál) ?
Ez azért dúrva. Azóta persze továbbjutottam, asszem már az 5. pályán vagyok, de ha sok ilyen szivatós pálya van, asszem feladom.
IQmágnás 2010.06.29. 11:02:39
@Andie: Nekem csak az utolsó két nagypályához kellett tápolnom, amúgy egyszerű volt talán több egység kellene nem?
Andie 2010.06.29. 11:29:21
@IQmágnás: Kellene, ha vóna rá gold :)
De igy, hogy újrajátszottam az első 2-3 pályát még 4x, igy már elég táposak a herojaim, úgyhogy ha lassan is, de megyeget...
De igy, hogy újrajátszottam az első 2-3 pályát még 4x, igy már elég táposak a herojaim, úgyhogy ha lassan is, de megyeget...
Ptter · http://www.mysticworld.hu/aion/ 2010.06.29. 12:40:55
EZ SZAR má 4 x megcsinálták ugyan azt és semmi lényeges változás. Hibába érveltek ellene EZ SZAR. UNCSÍÍ má az első se volt jó
kukatr 2010.06.29. 17:01:26
@Andie: egy két pályát újrajátszattam, és most már haladok.:) lassan, de biztosan.:D
IQmágnás 2010.06.29. 17:04:00
@Ptter: Ízlések és pofonok. Ha nem tetszik, ne játszad.
Kuruc_Lord 2010.06.29. 18:03:25
Nem tudom miért akad el benne mindenki de én eddig simán vettem a legtöbb akadályt. Lehet azért mert én használom az ESZEMET is nemcsak ledobálok random 4 mágust aztán csókolom(ez a fejlesztésekre is vonatkozi,azt sem lehet hűbelebalázs módjára csinálni...bár ez csak az én véleményem).
uff.
uff.
Andie 2010.06.29. 18:10:43
@Kuruc_Lord: Akkor oszd már meg velünk a taktikádat azzal a sok ESZEDDEL :)
Ptter · http://www.mysticworld.hu/aion/ 2010.06.29. 22:01:19
@IQmágnás: nem is játszok egyikkel se játszottam 5 percnél többet
kukatr 2010.06.29. 23:09:31
@Kuruc_Lord: és mond már meg légy szíves, hogy az ESZEDDEL hogyan lehet azt kiküszöbölni, hogy véletlenszerűen ne használhatatlan hősöket kapj.:P
basel 2010.06.30. 09:58:42
@kukatr: Három hőssel csináltam végig, és ebből kettő az eredeti három hősből került ki.
De tulajdonképpen két hőssel talán még hatékonyabb lett volna, de a mágus helyett preferáltam a repülő lényekre specializálódott íjászokat.
De tulajdonképpen két hőssel talán még hatékonyabb lett volna, de a mágus helyett preferáltam a repülő lényekre specializálódott íjászokat.
kukatr 2010.06.30. 12:42:12
@basel: kettőt én is gyakran használok az alap trióból. most hogy van elemental change minden típusra, már könnyebb. sokáig bosszantó volt, hogy sokszor csak cold ellen voltak gyengék a szörnyek, olyan hőst meg még láttam.
IQmágnás 2010.06.30. 12:50:10
@kukatr: Nekem volt minden féle hősöm, de csak 2 okből vásárolgattam: legyen minden típusú egységem, és/vagy tetszett a nevük, és/vagy olyan specek voltak, mint például elsődleges egysége közelharci, másodlagos távharci. amúgy meg csak 3-at használtam, 1 harc, másik kettő élet-es tárgy tároló.
balu_ 2010.07.04. 17:23:49
Ennek a játéknak mikor lesz vége? Mert a normal map-okat hiába csinálom meg mindig újakat ad!
bullseye 2010.07.05. 16:16:49
@balu
van quest line is, azokat nyomd...
van quest line is, azokat nyomd...
Utolsó kommentek