Azt hiszem Mateusz Skutnik neve már önmagában sokat elmond arról, amit egy, a nevével fámjelzett játéktól várhatunk. Az Eien sem lóg ki a sorból sem műfaját, sem a grafikáját tekintve. A nehézséggel kapcsolatban továbbra sem tudok nyilatkozni, a műfajt még ennyi év elteltével sem érzem magaménak, szóval korai elakadásomban simán játszhat szerepet az, hogy egyszerűen béna vagyok.
A falanszter titkai
Eien
Címkék: pointnclick
8 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr286768951
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kertész legény 2014.10.08. 15:23:28
na, ez tetszett! az eleje döcögős, de miután ráérez az ember minden beindul.
Aneninen · https://ebonyriddle.com/ 2014.10.08. 20:16:30
Ez a játék tökéletesen bemutatta, mi a bajom a point and click-kel, mint műfajjal.
A "döcögős eleje" nálam úgy nézett ki, hogy néhány klikkelés után megcsináltam az első pár dolgot (mindazt, amit egyáltalán meg LEHET csinálni), majd... a nagy semmi történt. Pffff.
...oké, szégyen a walkthrough-nézés de hasznos, gondoltam, miután szinte pixelenként végigklikkelgettem mindent a nagy semmiért. Ekkor jött a pofáraesés: AZT kellett csinálni, amit én csináltam. De hát akkor miért nem...?
Na mindegy, biztosan én vagyok a hülye, elkezdtem újra, ugyanazt csináltam és, nahát, most meg tovább lehet menni.
Aztán a játék kb. felénél megint elakadtam. Megcsinálom, amit kell, megváltozott az egyik képernyő, hogy tovább lehet menni... csakhogy nem lehet.
Hogyaza#&@%!, akkor mi nem jó?! Ha már elölhagytam, megint megnézem a Walkthrough-t és... persze, megint ugyanazt csináltam, amit kellett.
Na, itt hagytam abba a történetet.
Ha valaki point-and-click-et csinál, legyen akármekkora név, vegye már a fáradságot, hogy leellenőrizze, nem fordulhat-e elő véletlenül, hogy a játékos olyan sorrendben is tud klikkelni, ami után a program helytelenül kezeli az eseményeket.
Ha kitartó vagyok és korrekt, tehát walkthrough nélkül játszom, végtelen mennyiségű időbe került volna a megoldás megtalálása – mivelhogy az előállt helyzetben NEM volt.
Mindezt kétszer.
1/5
A "döcögős eleje" nálam úgy nézett ki, hogy néhány klikkelés után megcsináltam az első pár dolgot (mindazt, amit egyáltalán meg LEHET csinálni), majd... a nagy semmi történt. Pffff.
...oké, szégyen a walkthrough-nézés de hasznos, gondoltam, miután szinte pixelenként végigklikkelgettem mindent a nagy semmiért. Ekkor jött a pofáraesés: AZT kellett csinálni, amit én csináltam. De hát akkor miért nem...?
Na mindegy, biztosan én vagyok a hülye, elkezdtem újra, ugyanazt csináltam és, nahát, most meg tovább lehet menni.
Aztán a játék kb. felénél megint elakadtam. Megcsinálom, amit kell, megváltozott az egyik képernyő, hogy tovább lehet menni... csakhogy nem lehet.
Hogyaza#&@%!, akkor mi nem jó?! Ha már elölhagytam, megint megnézem a Walkthrough-t és... persze, megint ugyanazt csináltam, amit kellett.
Na, itt hagytam abba a történetet.
Ha valaki point-and-click-et csinál, legyen akármekkora név, vegye már a fáradságot, hogy leellenőrizze, nem fordulhat-e elő véletlenül, hogy a játékos olyan sorrendben is tud klikkelni, ami után a program helytelenül kezeli az eseményeket.
Ha kitartó vagyok és korrekt, tehát walkthrough nélkül játszom, végtelen mennyiségű időbe került volna a megoldás megtalálása – mivelhogy az előállt helyzetben NEM volt.
Mindezt kétszer.
1/5
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.10.09. 12:49:02
@Aneninen: ha a megoldásban azt csinálták, amit te is, akkor nincs más sorrend
Aneninen · https://ebonyriddle.com/ 2014.10.10. 14:24:42
Értem én, amit mondasz, csakhogy a "nincs más sorrend" nem szabadna, hogy kiterjedjen pl. arra, hogy ráklikkelek valamire, csak hogy megnézzem, csinál-e valamit.
Pl. ha van x db. on/off gomb a falon, amelyek közül y db-ot kell lenyomni, az ember azt várná, hogy ha rájött, melyik y db lesz a jó válasz, akkor megoldotta a problémát. Arra viszont semmiből nem lehet rájönni, hogy ha megelőzőleg csak azért megnyomtad valamelyiket, hogy megnézd, mégis történik-e valami, ha ráklikklesz, utána akkor sem tudsz továbbmenni, ha egyébként a helyes megoldást csinálod meg.
Ha ilyen helyzetben game over lenne, az pusztán idegesítő lenne. Ha viszont semmilyen értesítést nem kapsz, hogy ja, innentől már nem is tudod megcsinálni a játékot, az viszont szerintem durva programhiba. Olyan típusú, amely a játékot tökéletesen élvezhetetlenné teszi.
Pl. ha van x db. on/off gomb a falon, amelyek közül y db-ot kell lenyomni, az ember azt várná, hogy ha rájött, melyik y db lesz a jó válasz, akkor megoldotta a problémát. Arra viszont semmiből nem lehet rájönni, hogy ha megelőzőleg csak azért megnyomtad valamelyiket, hogy megnézd, mégis történik-e valami, ha ráklikklesz, utána akkor sem tudsz továbbmenni, ha egyébként a helyes megoldást csinálod meg.
Ha ilyen helyzetben game over lenne, az pusztán idegesítő lenne. Ha viszont semmilyen értesítést nem kapsz, hogy ja, innentől már nem is tudod megcsinálni a játékot, az viszont szerintem durva programhiba. Olyan típusú, amely a játékot tökéletesen élvezhetetlenné teszi.
tudjukkik 2014.10.11. 02:58:03
@Aneninen: teljesen igazad van, en is ebbe csusztam bele, bugos, durva programhiba.
2014.10.13. 00:43:00
Ez egy akkor rakás fos, hogy mostanában nem láttam ekkora hibás szart.
arpiszan 2014.10.17. 17:36:32
@tudjukkik: Teljesen egyetértek az előttem szólókkal, ez egy bugos f0stalicska. Nagyon szép a dizájn, meg a hangok, stb, csak éppen programozni felejtettek el az alkotók.
PierP. 2014.12.28. 12:06:23
Simán végigvittem, mindenféle programhiba nélkül. Mondjuk ha már Skutnik, akkor érdemes a pastelgames.com-on játszani, ott mindig biztosan a legfrissebb verzió van fent. A gyűjtőoldalak meg vagy frissítenek vagy nem...
Programhiba pedig mindig marad, nincs olyan programozó, aki rendelkezne a világ összes böngésző-flasplayer-akármi variációjával, akármennyire gondosan tesztel is kiadás előtt. A programhibák pedig maximum a programozót minősítik, a point-and-clicket mint műfajt nehezen értelmezhetően. (Ha lefagy a platformjáték ugrás közben, akkor is a műfaj a szar? Ez nyilván hülyeség.)
Programhiba pedig mindig marad, nincs olyan programozó, aki rendelkezne a világ összes böngésző-flasplayer-akármi variációjával, akármennyire gondosan tesztel is kiadás előtt. A programhibák pedig maximum a programozót minősítik, a point-and-clicket mint műfajt nehezen értelmezhetően. (Ha lefagy a platformjáték ugrás közben, akkor is a műfaj a szar? Ez nyilván hülyeség.)

Utolsó kommentek