Ugye emlékeztek még a Nano War-ra? Remélem, mert ha nem, az azt jelenti, hogy nem olvastátok el végig a nosztalgiaposztokat :) Én is elfeledkeztem róla már régen, pedig imádtam anno, így amikor toto92 posztjában megláttam, egyből rányomtam a linkre, hogy akkor ezt most végigjátszom újra. A Kongregate oldalán viszont megtaláltam a folytatást, a Nano War 2-t.
Ha jól emlékszem, a Nano War a műfaj egyik első darabja volt, vagy talán AZ első, valószínűleg ezért is voltak túlzóak az elvárásaim vele kapcsolatban. Mindenesetre az első pár pályát végigjátszva némi hiányérzetem volt, de ahogy szép lassan telt az idő, úgy vált egyre addiktívabbá, míg a végén azon kaptam magam, hogy hajnali fél kettőkor kigúvadt szemekkel, hangosan káromkodva kezdem újra tizenötödszörre az utolsó pályát a legnehezebb fokozaton.
A játék grafikája, hangulata kb. ugyanaz, mint az első részé, de hát az ilyen stílusú játékokat nem is a grafikájuk miatt szeretjük elsősorban. (Speciel nekem a nyolc giga RAM ellenére is szaggatott erősen az alapbeállítások mellett, de szerencsére a "toggle quality" gombbal két fokozatban tovább csökkenthető a minőség, és a legrosszabb fokozaton már egészen tűrhető volt az animáció.)
Az irányítás valamivel könnyebb lett: már nem kell külön klikkelnünk egy sejten először, hogy kijelöljük, és csak utána tudjunk akciózni vele, elég csak fölé vinni az egeret, lenyomni a gombot, és már húzhatjuk is át a támadókat az ellenfél sejtjeibe. Egy klikkel kevesebb csak, de jóval kényelmesebb és gyorsabb így.
Maga a játékmenet sokat nem változott. Bár ezeknek a játékoknak a műfaja hivatalosan "stratégia", a lényeg továbbra is a gyorsaság, hogy minél gyorsabban tudjuk áthuzigálni az egységeinket egyik helyről a másikra. Hogy a monotóniát kissé megtörtje, a játék készítője bevezetett két új sejtfélét: a Fat Cell-t és az Antibody-t (a továbbiakban: zsírsejt és antitest). Ezeknek a használatát eléggé nyögvenyelősen magyarázza el a program a tutorialban, nekem nem is sikerült felfognom elsőre, hogy melyik mire való, de pár pálya végigjátszása - és pár törvényszerű tévedés - után sikerült megértenem a lényeget:
- A zsírsejt elsődleges feladata a védekezés, arra jó, hogy megvédjük vele a saját sejtjeinket. Tehát ha létrehozunk egy zsírsejtet, és ráküldjük az egyik saját sejtünkre, akörül egy védőburok alakul ki, amit az ellenfél sehogy nem tud áttörni, csak egy másik zsírsejt odaküldésével. Értelemszerűen az ellenfél zsírsejtjeit mi is csak így tudjuk megsemmisíteni, itt jön képbe tehát a másodlagos feladata, a támadás.
- Az antitest (vagy más néven plazmasejt) elsődleges feladata a támadás, és ezt elképesztően hatékonyan csinálja: ha ráküldünk egy ilyet az ellenfél normál (tehát se nem zsírsejt, se nem antitest) egységére, azt azonnal elfoglalja nekünk, függetlenül attól, hogy a megtámadott sejt milyen nagy volt. Van másodlagos feladata is, a védekezés: amennyiben egy saját normál sejtre küldünk antitestet, az megváltozik, és az ellenfél onnantól kezdve csak egy antitest odaküldésével tudja megtámadni azt a sejtünket. (Sajnos ez a változás elég ramatyul lett megoldva látványilag, szinte lehetetlen első blikkre megkülönböztetni az antitesttel védett sejteket a normál sejtektől, és ez a tévedés sokszor bizonyulhat végzetesnek: ha egy antitesttel védett sejtet támadunk normál módon, az összes ráküldött egységünket átkonvertálja az ellenfél egységeivé a program).
Mindkét speciális sejt létrehozása 100 egységünkbe fog fájni, és az ellenfél sem nézi jó szemmel az ilyesmit, igyekszik mindenáron megakadályozni ezek létrejöttét, így érdemes óvatosnak lennünk.
Nem emlékszem, hogy az első részben lehetett-e fejleszteni a tulajdonságainkat, mindenesetre itt lehet, ami egy nagyon nagy plusz pont (imádok fejlesztgetni).
Egyetlen bosszantó hibát találtam csupán a játékban: néha (úgy vettem észre, hogy elsősorban nehézségi fokozatok váltásakor) nekem baromira belassult, beszaggatott a játék, amit csak a böngészőlap újratöltésével tudtam orvosolni.
Van egyébként egy olyan opciónk is, ahol kiválaszthatjuk, hogy a program magyar nyelvű legyen, de ez meglehetősen, khm, hát fogalmazzunk úgy, hogy furcsán sikerült: van, amit lefordít, és van, amit nem. És ami szerintem antitest, az szerinte plazma sejt (igen, így külön), de ez ne tévesszen meg senkit.
Összefoglalásképpen: világmegváltó újdonságokra ne számítsatok, de aki szereti a műfajt, annak a nosztalgikus hangulat, a két új sejtfajta, a fejlesztési lehetőségek, és a háromféle nehézségi fokozat miatt élvezetes kikapcsolódást fog nyújtani a játék.
[alternatív link]
Mit tehet a zsírsejt, aki plazmasejt?
Nano War 2
Címkék: stratégia
21 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr184360778
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
TH 2012.04.04. 12:05:17
gibson, istencsászár posztokat írsz, csak így tovább. :-)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.04.04. 21:05:02
www.minijuegos.com/Capture-the-Castle/12205
hasonló, de gyilkos (azaz szemétparaszt), az 5. pályán már nem jutok túl. fejleszteni is lehet benne pénzttermelést, és embertermelési sebességet.
szeretem ezt a stílust amúgy.
hasonló, de gyilkos (azaz szemétparaszt), az 5. pályán már nem jutok túl. fejleszteni is lehet benne pénzttermelést, és embertermelési sebességet.
szeretem ezt a stílust amúgy.
DDD3 2012.04.05. 00:40:09
Én meg csak növelem a kommentek számát, mert ezt kértétek.:)
Egyébként a Nano Wars zseniális volt, úgyhogy most ezt is kipróbálom.
Egyébként a Nano Wars zseniális volt, úgyhogy most ezt is kipróbálom.
BalageG 2012.04.05. 08:25:35
fine játék, még, még, még
gibson 2012.04.05. 11:22:01
@Hurrá Torpedó: kipróbáltam, de nagyon nehéz megszokni az irányítását. Pont, mint a Nano War első része, csak itt még rosszabb, nem lehet áthúzni az egységeket, hanem klikkelni kell, aztán megint klikkelni, teljesen belezavarodok, ha háromnál több épületem van. Tényleg szemétparaszt.
nyauuuuu 2012.04.05. 20:57:11
@gibson: Büszkeség és balítélet... amúgy meg, ha ilyen jól eltársalgunk egymással, akkor simán 50-60 komment lesz egy játék alatt, anélkül, hogy a kollektíva tagjai bekapcsolódnának :-).
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.04.05. 21:28:21
azért ennél a második kör az már durva, hogy nem látszik hogy mennyi egységem van a bogyókban
gibson 2012.04.05. 22:07:59
@Hurrá Torpedó: a harmadik nehézségi fokozaton már azt sem fogod látni, hogy az ellenfél mennyi egységet küld, és hova, egyszercsak elszíneződnek a sejtek, onnan tudod, hogy valaki elfoglalta őket
TH 2012.04.07. 00:28:47
csatlakozom az előttem szólóhoz, a stílust én is kedvelem, de ez a játék valahogy nemgyerebe...kicsit túl nehéz talán, vagy a fene tudja...inkább frusztrál, mint szórakoztat.
gibson 2012.04.07. 09:14:30
@TH: gyíkok vagytok, én végigvittem a legnehezebb módot is :) De amúgy értem, mit mondasz, írtam is, hogy a hangulata meg a grafikája nem egy nagy durranás. A depressziós fekete-hússzínű hátteret is feldobhatták volna valamivel, meg a zene is elég lehúzós. Ráadásnak meg még szaggat is, mint a kurvaélet :)
TH 2012.04.07. 12:07:33
@gibson: nekem szaggatni nem szaggat, bibibííí. :D
auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2012.04.08. 12:46:24
Ööö... izé... ebben a stílusban a Tentacle wars szerintem jobban sikerült... :)
www.gamezhero.com/games/tentaclewars
www.gamezhero.com/games/tentaclewars
nyauuuuu 2012.04.08. 19:33:16
@auth.gabor: Ez így van, csak azt már korábban megírtuk itt:
munkakerulo.blog.hu/2010/12/10/csapos_hadviseles
sőt még itt is:
munkakerulo.blog.hu/2011/03/22/csap_norris_visszater.
munkakerulo.blog.hu/2010/12/10/csapos_hadviseles
sőt még itt is:
munkakerulo.blog.hu/2011/03/22/csap_norris_visszater.
piettro 2012.04.10. 11:31:46
Szeretem ezt a stílust, kár, hogy kevés van belőle...:) (persze minden relatív)
Utolsó kommentek