Sziasztok! Elöljáróban annyit, hogy ez az első blog.hu-s posztom, úgyhogy egyrészt remélem, hogy sikerült hiba nélkül felraknom mindent, másrészt, ha valakit érdekel, egy pár sorban írnék arról, hogy mire számíthattok tőlem a jövőben. Nem szeretnék úgy járni, mint az a srác, aki annak idején egy külön bemutatkozó posztot is írt magáról, és utána soha többet nem hallottunk róla :), úgyhogy inkább nem ígérek semmit: nem tudom, hányszor fogok posztolni egy héten - ahogy időm engedi, és csak, ha van, amit tényleg érdemes. Nem fogok arra törekedni, hogy csak a legújabb játékokról írjak, megpróbálok inkább olyan játékokat bemutatni, amik tényleg igényesek szerintem, és amiket én is élvezettel játszottam végig. Műfajilag az akció/TD/lövöldözős/stratégiai és logikai játékokat kedvelem, úgyhogy elsősorban ilyesmikre számíthattok tőlem. Illetve, ha ilyen műfajban küld be valaki ajánlót, és eljut hozzám, akkor megígérem, hogy kipróbálom őket.
Első játéknak a Decision-t választottam, ami az utóbbi idők egyértelműen legélvezetesebb felülnézetes lövöldözős játéka. Zombikat kell irtanunk egy sötét, posztapokaliptikus városi környezetben, de ellentétben a legtöbb ilyen stílusú játékkal, itt nem merül ki pusztán ennyiben a feladatunk: a megtisztított területeket meg is kell őriznünk a későbbiek folyamán, ehhez pedig őrtornyokat kell elfolgalnunk, beindítanunk és fejlesztenünk (később aztán ezekből is lőhetjük a zombikat). A fejlesztések pénzbe kerülnek, ehhez gyárakat kell visszafoglalnunk és működtetnünk, és ezeket is lehet fejleszteni persze. (Azon a kérdésen, hogy egy olyan városban, ahol mi vagyunk az egyetlen élő emberek, kinek, miért, mivel és hogyan tudnánk fizetni bármiért is, most jótékonyan ugorjunk át - a játék élvezhetőségén ezek a logikai bakik mit sem rontanak). Fejleszthetjük továbbá a skill-jeinket, valamint természetesen mindig vehetünk újabb és újabb fegyvereket. Egy pálya - pl. egy őrtorony elfolglalása, vagy fejlesztése - 1 napig tart (szerencsére nem real time), és a végső cél az, hogy az egész várost megtisztítsuk a zombiktól 100 nap leforgása alatt.
A játékmenet maga nagyon hangulatos lett, sötét, kihalt utcákon bolyongunk, a távolban halljuk a zombik hörgését, csoszogását, a felboruló kukák hangját, kutyaugatást a távolból, stb. Vannak rejtett dolgok is a térképeken, így érdemes bejárni az egész környéket mindenhol. Az irányítás, amit alapból felkínál nekünk a játék, valami egészen borzalmasra sikerült, szerencsére egy gombnyomással át lehet állítani a jól megszokott WASD - egér kombinációra. Ellenfeleink eleinte egyesével érkeznek, később azonban egyre többen: sokszor, ha nem vigyázunk, körbevesznek minket, és akkor onnantól kezdve nem sok esélyünk van ellenük (míg fel nem fejlesztjük a közelharc-skillünket legalábbis). Azzal, hogy többféle feladatot kapunk, többnyire változatos marad a játék egészen a végéig, és vannak bossok is, akiket le kell gyűrnünk, mielőtt továbbléphetnénk.
Sajnos semmi sem lehet tökéleles, így kénytelen vagyok megemlíteni az egyetlen hibáját is a gémnek: kicsit szerintem túl könnyűre sikerült, engem egyedül az utolsó főellenfél tudott csak megizzasztani, de két próbálkozás után őt is simán kinyírtam. Viszont, ha az ember be akarja fejezni a játékot a megadott 100 napon belül, úgy, hogy az összes acsit is megszerzi közben, úgy már azért kihívás.
Aki szereti a felülnézetes lövöldözős játékokat, az szerintem ezt is szeretni fogja, én speciel a Robokill 2 óta nem szórakoztam ilyen jól semmivel a műfajból.
U.i.: bár magamtól is ezt a játékot választottam volna, azért megemlíteném Kappát is, aki külön kommentben ajánlotta nekünk. A poszt az ő tiszteletére kapta a címét :)
Utolsó kommentek