Munkakerülő kerestetik!

Munkakerülő játékok

Az élet túl rövid és túl sok a flashjáték. A Munkakerülő segít eligazodni, itt minden nap találsz valamit, amivel munka vagy tanulás helyett játszhatsz.

Utolsó kommentek

Címkék

5 (1) 8bit (1) addiktív (34) akció (110) amegfejtésbennevanahtmlkódban (1) android (3) angol (12) anti lövegtornyos (1) armorgames (1) asszociációs (3) átváltozós (1) autós (7) autós-kikerülős (1) autóverseny (12) benoke98 (1) besztof (1) betűs (7) billiárd (1) box (2) búcsú (1) celeb (1) click (1) cockieclicker (1) csak 18 éven felülieknek (1) csapat (1) cső (1) cukiság (65) curse (1) dagatt (1) dark (1) darkcolumbo (1) demo (4) disztroj (167) egér+WASD (1) egygombos (6) egyklikkes (15) egyperces (25) elastomania (1) elgondolkodtató (20) elma (1) endless (1) építkezős (7) érdekesség (6) escape room (15) ez kifogott rajtam (3) facebook (4) faltenisz (1) faltörő (1) fantasy (7) fejléc (1) fejlesztős (27) fejtörő (1) figyelemjáték (13) fizetős (1) flipper (2) foci (4) földönkívüli (2) főzőcskézős (2) fps (2) gépelős (6) golyó (1) gonoszpiroscsapatos (1) gyerekeknek (27) háborús (1) hajigálós (20) harcolós (7) helikopteres (1) hidden object (10) horror (10) html (1) húsvét (1) időgyilkos (2) ios (4) istenes (1) jójódenemrossz (1) kajás (1) kaland (72) kalapos (1) kalóz (3) karácsony (8) kártyás (8) kattingatós (5) kémia (1) képregény (1) kereskedős (3) kétgombos (1) kincses (1) king (1) királylány (1) kísérletezős (4) kockajáték (1) könnyenmeghalós (1) kovács (1) középkor (2) közlemény (21) közösség (12) kretén (37) különbségkereső (18) kvíz (6) labda (1) labirintus (2) láncreakció (4) letöltős (2) levelup (1) (1) logikai (375) logisztikai (8) lovag (1) lövegtornyos (43) lövöldözős (128) ludum dare (4) macis (1) magyar (20) mahjong (1) mario (5) mászkálós (2) meghal (1) meghalós (1) memória (4) menedzser (10) mese (1) mesterlövés (2) mesterlövész (3) minimalista (53) mobil (4) morbid (1) motoros (1) mozi (2) multiplayer (2) mushroom (1) nagymellű (1) négyzetrácsos (1) nemjáték (10) nemszemétparaszt (1) nitrome (19) nosztalgia (9) növesztős (2) nyeremény (5) nyomozós (2) nyugtató (8) oktató (1) olimpia (1) pályázat (12) pixel (6) platform (13) plencvéeszombisjáték (1) poénjáték (3) pointnclick (127) puzzle (1) reklám (1) relax (6) repülő (1) retro (25) ritmusjáték (6) robot (1) rpg (7) rts (1) sandbox (2) sárkányos (1) savetheworld (1) scifi (13) shockwave (2) shooter (1) space (2) sport (13) stratégia (90) streetview (1) sudoku (1) szavazás (3) szemétparaszt (84) széprajz (1) szerencsejáték (2) szerepjáték (9) szimulátor (3) szőke (1) születésnap (12) tank (2) társasjáték (1) tetris (6) torony (1) tűz (1) ugrálós (38) ügyességi (469) újrakezd (1) űrhajó (1) űrhajós (3) várvédő (34) verekedős (7) véres (11) vicces (32) víz (1) warcraft (1) wasd (1) western (3) windowsphone (1) worms (1) zenei (11) zombis (44) zongora (1) Címkefelhő

Magyar bétatesztelő a Mardek 3-ról

MARDEK RPG: Chapter 3
2010.07.12. 09:03 Lazy Jones
Címkék: szerepjáték

Többen is beküldtétek a Mardek 3 linkjét (sajnos alternatív linket nem találtam hozzá, talán azért, mert a Konga szponzorálja a játékot), de Wiz egy kisregényt is mellékelt hozzá. Annyira kerek lett, hogy nem nagyon reszelgetném, inkább átadom neki a szót:

„Nem tudom, mennyire emlékeztek még a Mardek című, japán stílusú szerepjáték-sorozatra, nekem az első számú fő kedvencem a teljes KMK felhozatalból. Nemrég a Kongregate-en kijött a harmadik fejezet, Keystones címmel (kb. Zárókövek, bár a Szegletkövek szó talán jobban visszaadja magyarul a metaforát), ezzel egyidőben pedig frissült az első két fejezet is. Engem az a megtiszteltetés ért, hogy bétatesztelhettem a játékot, így február óta többször végigjátszottam már a teljes sorozatot (amúgy a 21 tesztelőből ketten is voltunk magyarok, nem rossz arány). Egyrészt ez a fejezet még a másodiknál is sokkal nagyobb lélegzetű: a legrövidebb idő, ami alatt a három fejezetet sikerült teljesítenem – mindenen végigrohanva, a párbeszédeket átlépve, a csatákból menekülve, még a kincsesládák közül is csak a legszükségesebbeket kinyitva – 11 és fél óra tiszta játékidő (ebből másfél az első két fejezet). És ezt negyedik végigjátszásra értem el, már jól ismerve a nyerő stratégiát az egyes ellenfelek ellen... Aki minden részlettel meg akar ismerkedni, minden titkos területet bejárni, Cambria összes bajnoki címét begyűjteni a világ kötelező jellegű megmentésén túl, az akkor is hetekig el lesz foglalva, ha napi 8 órát szán a dologra.

Az sem véletlen, hogy az alkotó Pseudolonewolf csaknem három évet szánt erre a fejezetre. Csak a harmadik fejezetben 11 karakterből állíthatjuk össze a csapatunkat – ezek többsége ismerős a második fejezetből legalább nem játékos karakterként, de többen is vannak, akik hol a társ, hol az ellen szerepében bukkannak fel. Nyilván hozzájuk és a rengeteg új területen felbukkanó, többféle új ellenfélhez megfelelő számú képesség is tartozik, hozzá való képi és hangeffektekkel (hacsak le nem kapcsoljuk ezeket – lassabb gépek már igencsak megszenvednek ennyi grafikával). De történt jó néhány olyan változás is, ami miatt mindenképpen érdemes újrajátszani az első két fejezetet: a csaták háttérképei, vizuális effektjei sokkal profibbak lettek, a menürendszer úgyszintén (bár tény, hogy néha így is kénytelenek leszünk a billentyűzet és az egér között kapkodni), a zene – ami már eleve a játék egyik erőssége volt – is kiegészült új trackekkel (személyes kedvencem a második fejezet végén, Moric hadihajóján hallható), ezen túl lehetőségünk nyílik a csapatban lévő társainkkal elbeszélgetni. Ami pedig a legfontosabb: kibővült és sokkal több lehetőséget rejt magában a csata közbeni reakciók rendszere. Ez egyben azzal is jár, hogy akinek még három év után is meglenne a második fejezet végéről a tökéletes mentése, az is kénytelen lesz újra végigmenni az első két fejezeten, mert a mentett állások formátuma is megváltozott. Ja, és most már menteni is csak a célszerűen elhelyezett kristályoknál lehet. Még egyszer kiemelném azonban, hogy a régi MARDEK-játékosoknak is, az esetleges újaknak pedig mindenképpen célszerű az első fejezetnél, azaz itt kezdeni.

Üdv és le a GDP-vel.”

Szerintünk: (5/5)
Szerintetek: (4/5)

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://munkakerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr982145772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 11:02:06

Az az "itt" a végén nem akar link lenni? De lehet, hogy jobb lenne, ha a posztkép linkje is az 1. fejezetre mutatna, tartok tőle, hogy lesz, aki nem olvas, csak kattint...

Tadeusz 2010.07.12. 12:17:19

A 3.-ban hogy lehet manát szerezni???

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 12:26:50

@Tadeusz: ugyanúgy, mint az első kettőben: Manaberry, Ether, Elixir meg hasonlók elfogyasztásával, vagy pedig a kék kristályoknál (ezek a teljes HP-t, MP-t helyreállítják mindenkinél).

Acsabi44 2010.07.12. 12:49:27

Nem kritika, csak megjegyzés, hogy az egész harcrendszer, sok spell és tárgynév, meg úgy általában a dolog "szájaíze" a Final Fantasy-ból lett kölcsönözve.
Szóval akinek bejön ez, az menjen és játtszon FF-et is, mondjuk a VII vagy a VIII részét.

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 13:38:34

@Acsabi44: olyannyira, hogy a 2. rész leírásának ez az első mondata:
"MARDEK is an epic Flash RPG in the style of NES and SNES RPGs, like the early Final Fantasy games."

(De vannak Zelda, meg mindenféle egyéb utalások is.)

Acsabi44 2010.07.12. 15:05:26

@Wiz Zumwalt: hát, az egy dolog hogy mi inspirálta. A másik dolog, ha a varázslatok nevei és effektjei, a tárgyak neve kinézete és haszna egy az egyben ugyanaz. És még csak egy órája játszom, ki tudja mit fogok itt még látni :D

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 16:16:25

@Acsabi44: hát épp ez az, hogy mi mindent fogsz még látni :) Én sosem játszottam FF-t (amúgy PC-n hogyan lehet?), de a 2. és a 3. fejezet varázslatainak nevei és effektjei, meg a tárgyak neve, kinézete és haszna ég és föld (persze a tárgyaknál van átfedés). Melyik fejezetet játszod?

Kappa 2010.07.12. 16:57:40

Azért a chapter 1-et nem ajánlanám. elég kis gagyi szegény.

Acsabi44 2010.07.12. 17:00:00

@Wiz Zumwalt: Most a másodikat.
A Final Fantasyknak a hetes körültől van PC-s változatuk, meg lehet venni a bótba, vagy...khmm... inkább nem mondok semmit, hogy honnan is meg lehet szerezni (legalábbis ezt halottam;))

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 17:32:30

@Kappa: az egy kis bevezetés a történet elejébe, meg "gyakorlópálya", hogy kitanuld, mi hogy működik (reakciók, ilyesmi). Ja, és van ám egy sidequest is benne! :)

Wiz Zumwalt 2010.07.12. 17:33:41

@Acsabi44: éééértem :) eddig azt hittem, hogy valami emulátort kell hozzá szerezni, de akkor majd körülnézek, hogy felénk hol kapható ;)

SztupY · http://sztupy.hu 2010.07.13. 03:45:23

FF1-6 emulátor, FF7-8 van PC-re (de emulátorral jobb), FF9 emulátor, FF10,10-2,12 emulátorral, ha van gyors (erősebb kétmagos + jó videókártya) géped, FF11 van PC-re, FF13 csak konzol (PS3 vagy Xbox360)

OftF 2010.07.19. 11:35:18

Nagyon jó, a bill+egér kontroll kombináció miatt 4.

Acsabi44 2010.07.23. 22:13:55

végigtoltam a másodikat, kb két óra játékidőt láttam a harmadikból, de már most ez a kedvenc flashjátékom ever (nem véletlen, hogy az előző kedvenc a Sonny volt). Itt a hétvége, semmi dolgom, most nagyon nekiülök :D